2011. október 22., szombat

Teljes kiőrlésű élesztő nélküli kenyér | der Chef blogja

Teljes kiőrlésű élesztő nélküli kenyér | der Chef blogja: Teljes kiőrlésű élesztő nélküli kenyér

Teljeskiőrlésű kenyér 1

Nem gondoltam volna, hogy valaha kenyeret is fogok sütni, de ez is bekövetkezett. Az apropót az adta, hogy régi jó barátomtól kaptam egy kenyérsütőgépet, mivel ők a nászajándékként kapott gépet már jó ideje a pincében tárolták kihasználatlanul.
Nyomban el is kezdtem receptek után kutatni a neten, a helyzetemet nehezítette, hogy teljes kiőrlésű élesztő nélküli kenyérrel akartam kezdeni, mivel régóta ilyet eszünk.


További nehezítés volt, hogy a gépet csak kelesztésre, dagasztásra akartam használni és a sütőben akartam megsütni. Hát mondanom sem kell, hogy szinte alig találtam használható receptet hazai oldalakon. A legtöbb (98%) kenyérrecept élesztővel készül, de élesztővel készült teljes kiőrlésű liszttel készült recept is ritka, mint a fehér holló. A sütőgép leírásában sem volt egyértelmű, hogy melyik programot kell használni, ha nem benne akarom megsütni.
Végül innen-onnan összeszedve sikerült összehoznom egy jó kis receptet. A sütőedénybe először is beleraktam 6 evőkanál olívaolajat, 4 dl 40°C-os vizet. A recepthez 75dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztet használtam, ennek a felét ráöntöttem a folyadékra. Ezt követően beleraktam 2 teáskanál tenger sót, 1 teáskanál nyírfacukrot, napraforgómagot, tökmagot és ezt követően beleöntöttem a maradék lisztet. Végül a liszt tetejére raktam 1 teáskanál szódabikarbónát. A kenyérsütőgépen a tészta receptet indítottam el, ami magában foglalja a kelesztést és dagasztást 1 óra 10 percig. Mikor a művelet a végéhez közeledett előmelegítettem a sütőt 180°C-ra és a sütő aljába egy vízzel teli edényt raktam, hogy biztosítsam a megfelelő páratartalmat.
A tésztát beleraktam egy Ikea-ban vásárolt kiolajozott kenyérsütőformába, a tetejét bevizeztem és már mehetett is a sütőbe. 45 percig sütöttem és miután kész lett konyharuhába bugyoláltam. Teljes mértékben meg voltam elégedve az eredménnyel az állagát és ízét illetően is. Ez volt a második próbálkozásom és mondhatom tökéletes lett.
Ezzel el is dőlt, hogy elég sokat fogok a jövőben sütni, mert olcsóbb, mint a különböző bioboltokban megvásárolt kenyér és egyszerűbb is beszerezni. Candida-sok is ehetik!!!

UPDATE: Mindenképpen ajánlom kipróbálni a legújabb teljes kiőrlésű kovászból készült kenyér receptjét is, ehhez el kell készíteni saját kovászunkat.

Teljeskiőrlésű kenyér 2


- Google Eszköztárral küldve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése