2013. március 8., péntek

Közérthetően - A cukorról | jomtom.hu

Közérthetően - A cukorról | jomtom.hu

 A cukorról - közérthetően

A nyugati élelem tele van gyors cukrokkal, melyek napi szinten okoznak pánikot szervezetünkben. Felejtse el azt a halálos ultrapasztörözött fehér krémesítőt.


Melyek a jó cukrok és melyek a rosszak? A cél a jó választás megértése, hogy Önnek és családjának egészségesebbek élelmiszerei legyenek.


Cukrok


A cukor többet jelent a fehérített cukornál, melyet kávéjába vagy teájába tesz.
Cukrot tartalmaz a kávéban levő koffein, az alkohol, a méz, a gyümölcslevekben a gyümölcs, húsa nélkül, és a hámozott burgonya. Az úgynevezett lassú cukrok, melyek például a teljes örlésű magvakban találhatóak, szintén cukrok.

A kőkori ember leszármazottai vagyunk. Az evolúciós folyamatban az ember olyan emlős, akinek a mája nem képes C-vitaminná alakítani a cukrot (több emlős képes rá). Ezért C-vitamin szükségletünket más külső forrásokból, zöldségekből és gyümölcsökből szerezzük be. Genetikailag nem vagyunk képesek nagymennyiségű cukrot feldolgozni.

Gyors cukrok


Különbséget kell tennünk a gyors és lassú cukrok között. A gyors cukrok, olyan cukrok, melyeket a májunk nem energiává, hanem zsírrá alakít át. Ennek egyrésze azonnal a véráramba kerül, amelytől a vér glukózszintje megemelkedik. Ez ingerli a hasnyálmirigy inzulin válaszát, hogy stabilizálhassa - csökkentse - a vércukor szintjét. Az inzulin azért is felelős, hogy a gyors cukrokat zsírrá alakítsa. Ilyenkor testünk túlélő módban működik, mert a cukortöbblet komoly egészségügyi problémákat, így magas koleszterinszintet, vérkeringési zavarokat, candidiasist és más bélrendszeri problémákat, magas vérnyomást, diabetest, hypoglykémiát, sőt rákot, inzulin sokkot és halált is okozhat. A hasnyálmirigy feladata, hogy megakadályozza ezek bekövetkeztét.

A nyugati élelem tele van gyors cukrokkal, melyek napi szinten okoznak pánikot szervezetünkben. A túl sok inzulin szintén megbetegíti a szervezetünket, amely folyamatosan keresi az egyensúlyi állapotot, ezért inzulin ellenállás fejleszt ki.
Nagyon sok éven keresztül problémamentes életünk lesz, bár ez csak egy álegyensúly. Nem kétséges, hogy a legtöbb ember a panaszokat és betegségeket élete középső szakaszában tapasztalja. A felgyülemlett sérülések 20-30 éven keresztül panaszmentesek, a legtöbb ember nem tudja az egészségügyi problémáját visszavezetni azokra az ételekre, melyeket akkoriban fogyasztott. Vérkeringési zavarokat, 2-es tipusú cukorbetegséget, rákot tapasztalunk, de ezek a betegségek sokkal fiatalabb korunk óta keletkeztek!

A diabetest nem ok nélkül hivják cukorbetegségnek. A cukor megbetegít.
A cukorbetegség nem több, mint egy kihasznált, legyengyült és elhasznált hasnyálmirigy. Éveken keresztül "túlóráznia" kellett, ma már nem képes megfelelő mennyiségű inzulint termelni a vércukor szintjének szabályozásához, így hasnyálmirigy-gyulladás, hasnyálmirigy-rák vagy más szerencsétlenség keletkezik. Ezenkívül az inzulin ellenállás miatt a szervezetben levő inzulin egyre kevésbé hatásos. Egyetlen mód van visszafordítására. A gyors cukrok teljes kiiktatása az étkezéséből.

Kávéját vagy teáját feketén igya (felejtse el azt a halálos ultrapasztörözött fehér krémesítőt) és ne egyen cukrot tartalmazó élelmiszereket. Fájdalmas dolog, mert szinte minden ételünkben előfordul a cukor. Ellenőrizze a cimkén az összetevőket - azokat is, melyeket bioboltban vagy egészséges élelmiszert árusító üzletben vett. Keresse a glukóz, fruktóz, dextróz, sucrose, átalakított cukor-szirup neveket, de keresse azok természetes változatát is, mint a nyers nádcukor, kukorica szirup, rizs szirup, datolya szirup, és búza szirup. Szervezetünk nincs felkészítve ennyi cukor feldolgozására, akkor sem, ha azok natúr termékek vagy mások.

Lassú cukrok


Ezek is cukrok. Megtalálhatóak a teljes kiörlésű termékekben, mint a barnakenyér, barna rizs, barna tészta, stb. Teljes kiörlésűnek nevezzük, mert a csírát, a korpát, és a belső keményítőt is felhasználjuk. Különösen a korpa lassítja a keményítő cukortartamának felszívódását. A fehérkenyér gyors cukor, mivel a korpát eltávolítják a magból és csak a keményítőt hagyják benne. Emiatt a barnakenyér, barna rizs, barna tészta egészségesebb, mint a fehér megfelelőik
A korpában levő szálak lassítják a cukor lebomlását a vérkeringésbe.

Ugyanez történik a burgonyával és a gyümölccsel is. Önök közül azok, akik eltávolítják az alma héját, finomítják az almát, és csak a gyümölcscukrot hagyják meg. A burgonya meghámozása ugyanezt jelenti. A héja nélkül a burgonya egy keményítőbomba és így gyors cukor. A gyümölcslevek a gyümölcs húsa nélkül nem többek, mint folyékony édességek. A természet nem így gondolta, máskülönben az almát és a burgonyát héj és hús nélkül termesztenénk.

Ne vásároljon kereskedelemben kapható gyümölcslevet csomagolva, inkább készítse el otthon a saját gyümölcsből az ivólevet, és ne feledje meginni a gyümölcs húsát is. Válasszon savanyú és keserű ízeket az édes helyett. Ehhez tökéletesek a szederfélék, a savanyú almák és citrus gyümölcsök, a citrom és grapefruit. A kőkorszaki ember eredeti gyümölcsei savanyúak és keserűek voltak.

Bár a lassú cukor jobb a gyorsnál, ez nem jelenti, hogy korlátlanul fogyaszthatjuk a barnakenyeret, barna rizst, barna tésztát és teljes édes gyümölcsöket!
Mégegyszer, szervezetünk nem alkalmas nagymennyiségű cukor feldolgozására.
Két szelet barnakenyeret, és barna rizst, illetve tésztát heti két alkalommal szabad enni.

Mit együnk a cukrok helyett?


Sokkal összetettebb szinhidrátokat, zöldség formájában. Próbáljon naponta salátát enni, amely például sárgarépát, zöld leveles zöldségeket, alfalfát és csírákat, rügyeket tartalmaz, citromlé és extraszűz kókuszolaj vagy olivaolaj öntettel készül. Meglátja mennyi ideig hatnak.

Sokkal több energiája lesz, és jóval kevésbé érzi magát éhesnek.
Mindemellett jónéhány kilót is lead, mert drasztikusan csökkentette a cukor bevitelét, csökkentette a cukorbetegség kockázatát, sokkal egészségesebbnek és életvidámnak érzi magát. Ne feledje, a virusok, paraziták és ráksejtek is a cukorból táplálkoznak.

Méz


A méznek számtalan gyógyító tulajdonsága van, nem gyors cukorként kezeljük.
A természet azért ilyen készítette ilyen édessé az anyagot, hogy csak kis mennyiségben fogyasszuk. Gyógyító hatása miatt a mézet nem kell elkerülni. Győzödjön meg, hogy nyers mézet fogyaszt, melyet bioboltban vagy helyi méztermelőnél vásárol, és nem magasan feldolgozott mézet, melyeket a szupermarketek árulnak. Azok iparilag főzőttek, és hiányzik belőlük az összes összetevő. Nagyon gyakran normál cukorral etetik a méheket, igy a mézük nem több mint cukor, mely méz sűrűségű.

Zöld tea


A koffeinnek nagyon speciális szerepe van a zöld teában. Az alkoholhoz hasonlóan a koffein is természetes termék, melynek gyógyító hatása lehet, ha takarékosan használjuk. A kávéból a koffein villámgyorsan kioldódik, ezért ez gyors cukor.


A zöld tea ivása jobb. Oka egyenlőre nem ismert. A zöld teában van egy anyag, amely lelassítja a koffein kioldódását a vérbe, ezért lassú cukornak tekintjük és ennek a koffeinnek egészséges hatása van. Még jobb hír: a zöld tea "felfalja" a vérben levő glukózt, így segítve a vércukor stabilizálását és a hasnyálmirigy működését. Nem kell inzulint termelnie.

Mesterséges édesítők


Ne használjon mesterséges édesítőket, aszpartámot, szorbitot, szacharint és egyéb veszélyes kémiai anyagokat! Tanítsa meg saját magát az édes ételek elkerülésére, és élvezze helyettük a valós ételek természetes ízeit. Azok az emberek, akik krémet és cukrot adnak a kávéjukba, valójában kávéval ízesített édességet isznak. Itt az idő felnőtté válni, és tisztelni a 4 ízt, az édeset, savanyút, sósat és keserűt a jelenlegi édes és sós helyett. Ha ezt tesszük, és használjuk a szivárvány összes színét, automatikusan sokkal nagyobb étkezési választékot kapunk. Gyermekkorunk óta a két fő íz irányába terelt az élelmiszeripar, felnőttként gyakran csak a 4 évesek ízvilágát ismerjük.