2013. április 9., kedd

Probiotikus italok | GAPS™ Diéta

Probiotikus italok | GAPS™ Diéta
Probiotikus italok

| 0 hozzászólás
Probiotikus paradicsomlé
A Bevezető Diéta 1. Szakaszától megengedett.
Alaposan keverjen össze egy csésze savót, 1-2 evőkanál paradicsom pürét, egy csésze vizet és egy kis sót. Lehűtve kínálja.

Cékla kvász (probiotikus ital)

A Bevezető Diéta 1. Szakaszától megengedett.

Késsel szeleteljen finomra közepes méretű céklákat (ne használjon aprítót, mert az szétzúzza a céklát, s az aprócska darabok túlságosan gyorsan fermentálódnak, alkoholos erjedéssel). Helyezze a cékla szeleteket egy  két literes üvegbe, adjon hozzá 1-2 evőkanál természetes sót, egy csésze savót, öt gerezd fokhagymát, egy teáskanál kapormagot és töltse fel vízzel. Hagyja fermentálódni 2-5 napon át meleg helyen. Amikor a kvász elkészült, tárolja hűtőszekrényben. Iszogassa a folyadékot vízzel hígítva. Mindig töltse utána az üveget vízzel, így a kvász sokáig használható lesz. Ha a folyadék már kezd halvánnyá válni, a cékla kimerült, készítsen új adagot friss hozzávalókból.
Kvász
A Bevezető Diéta 1. Szakaszától megengedett.
Kvászt bármilyen gyümölcs, bogyó és zöldség kombinációjából készíthet, kísérletezzen bátran. Jó recept például az alma/gyömbér és a málna kvász:
Szeleteljen fel egy egész almát (beleértve a magházat is), reszeljen le egy gyömbér gyökeret (nagyjából egy teáskanálnyit) és vegyen egy maroknyi málnát. Tegye mindezt egy literes üvegedénybe, adjon hozzá fél csésze savót és töltse fel vízzel. Hagyja állni szobahőmérsékleten néhány napon át, azután tartsa hűtőszekrényben. Igya az elkészült gyümölcsös kvászt vízzel hígítva. Mindaddig töltse utána az üveget vízzel, amíg a gyümölcs ki nem merült, akkor készítsen új adagot.
(NCM)