2013. április 9., kedd

Fermentált hal | GAPS™ Diéta

Fermentált hal | GAPS™ Diéta
Fermentált hal
| 0 hozzászólás
A Bevezető Diéta 1. Szakaszától megengedett. Avokádót csak a 3. szakasztól adjon mellé.
A hal fermentálásához indítóként otthon készített kefírt vagy savót javasolunk. Egy literes befőttes üvegbe való adaghoz 3-4 friss heringre vagy makrélára van szükség. Távolítsa el a halak bőrét és szálkáit és szeletelje őket kis darabokra. Tegye a halszeleteket az üvegbe, és fűszerezze egy kis törött borssal, néhány szelet karikára vágott fehér hagymával (kihagyható), koriandermaggal, babérlevéllel, kapormaggal vagy friss kaporral. Egy másik edényben oldjon fel fél liter vízben egy evőkanál tengeri sót és keverjen hozzá 3-4 evőkanál savót. Öntsön annyi folyadékot a halakra, hogy teljesen ellepje őket. Ha a halszeletek kilógnak, töltsön rájuk még egy kis vizet. Zárja le az üveget, hagyja fermentálódni szobahőmérsékleten 3-5 napon át, majd tegye át az egészet a hűtőszekrénybe. A fermentált hal csak rövid ideig eltartható, fogyassza el a következő néhány nap során. Avokádóval vagy hagymával kínálja.
A hal fermentálás egy másik módja:
Vásároljon néhány szardíniát (hering vagy makréla is megfelel), távolítsa el a pikkelyeket, a fejeket és a belsőségeket. Tegye a halakat egy megfelelő mérető üvegedénybe vagy fémtálba. Adjon hozzájuk 1-2 csésze savót, 1-2 evőkanál sót (literenként), egy teáskanál frissen őrölt fekete borsot, 10 babérlevelet és fél teáskanál frissen őrölt koriander magot. Öntsön a halakra annyi vizet, ami tökéletesen elfedi őket. Érdemes egy kistányért tenni a halak tetejére, hogy biztosan a folyadékban maradjanak. Fedje le az edényt, s hagyja szobahőmérsékleten fermentálódni 3-5 napon át. Amikor a hal elkészült, fejtse le a húst a halcsontokról, vágja falatnyi szeletekre, s kínálja avokádóval, friss kaporral és egy kis vöröshagymával.
(NCM)