2012. március 22., csütörtök

10 kiló mínusz jojó nélkül a kókuszdiétával: emésztésjavító mintaétrend | femina.hu

10 kiló mínusz jojó nélkül a kókuszdiétával: emésztésjavító mintaétrend | femina.hu

10 kiló mínusz jojó nélkül a kókuszdiétával: emésztésjavító mintaétrend

A kókuszban található zsírok könnyebben bomlanak le.
Szerző: Schuster Borka
Forrás: Femina.hu
2011.12.02.
Ne aggódj, nem kell egy egész hónapon keresztül kókuszon élned ahhoz, hogy megszabadulj a fölösleges kilóktól. A kókusz már úgy is kifejti egészségvédő és zsírbontó hatását, ha étrendedet közelíted a trópusi menühöz.
A friss gyümölcsök és zöldségek, a kalóriaszegény étrend és a kókusz segítségével anyagcseréd teljesen átalakulhat, az emésztésed helyreáll, és hosszabb távon akár tíz kilótól is megszabadulhatsz.

Hogyan fogyaszt a kókusz?

A kókusz zsírjai közvetlenül a bélben szívódnak fel, így könnyebb lebontani őket, ezért a fogyás is egyszerűbb lesz. Ha kókuszzsírral váltod ki a hagyományos olajat, máris nagy lépést tettél a karcsúság felé vezető úton.
A kókusz képes szabályozni a vércukorszintet, rostjai megtisztítják a beleket a lerakódott salakanyagoktól, és Candida ellen is javasolt a trópusi gyümölcs fogyasztása.
A kókuszdiéta alatt egyél sok friss zöldséget és gyümölcsöt, zsír és étolaj helyett használj kókuszolajat, és ügyelj a megfelelő fehérjebevitelre is. Kerüld a vörös húsokat és a koffeint - a kókusz úgyis ellát a szükséges energiával.
Mivel a kókusz hosszú távú és nagymértékű fogyasztás esetén megterhelheti az érrendszert és a májat, a kókuszdiéta két szakaszra tagolódik: az első, négyhetes periódusban kövesd a mintaétrendet, és egyél bátran a trópusi gyümölcsből - ezalatt öt-hét kilótól szabadulhatsz meg.
A második szakaszban már ne egyél kókuszt, legfeljebb hetente kétszer, viszont kövesd tovább a kalóriaszegény, rostban gazdag étrendet. Ez a periódus szintén négy hétig tart, ekkorra azonban az anyagcseréd már átalakul, és további három-négy kilós fogyás várható.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, 10 dkg nyers kókusz, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg kókuszolajon sült csirkemell, egy bögre citromos-zöldfűszeres saláta.
Uzsonna: egy narancs.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.
Fontos!
A diétát legfeljebb négy hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, magas vérnyomásúak, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.
Tízórai: 15 dkg nyers kókusz.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: két kivi.
Vacsora: turmix egy pohár kókusztejből és egy marék bogyós gyümölcsből.

3. nap

Reggeli: két evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, két evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, két evőkanál apróra vágott kókusz, egy pohár tej.
Tízórai: 10 dkg zsírszegény sajt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre kókuszolajon sült zöldség.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre céklasaláta.

4. nap

Reggeli: két főtt tojás, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: 10 dkg nyers kókusz.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

5. nap

Reggeli: turmix egy pohár kókusztejből, egy banánból és egy marék bogyós gyümölcsből, fél marék mogyoró.
Tízórai: két répa.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre párolt káposzta.
Uzsonna: 10 dkg nyers kókusz.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.