2011. június 1., szerda

A pajzsmirigy betegség okai és kezelése kókuszolajjal!

A pajzsmirigy betegség okai és kezelése kókuszolajjal! 

 http://www.kokuszolaj.com/a-pajzsmirigy-betegseg-okai-es-kezelese-kokuszolajjal.html

Az egészséges pajzsmirigy és a kókuszolaj.



Sok ember szenved olyan tünetektől, mint a hideg kezek és lábak, alacsony testhőmérséklet, hidegérzékenység, állandó fázékonyság, fejfájás, álmatlanság, száraz bőr, duzzadt szemek, hajhullás, törékeny körmök, ízületi fájdalmak, székrekedés, tompa agyműködés, fáradtság, gyakori fertőzések, rekedt hang, fülcsengés, szédülés, a libidó elvesztése és súlygyarapodás, ami néha uralhatatlan.




Az amerikai népességnek körülbelül 65 százaléka túlsúlyos; 30 százaléka klinikailag elhízott. A kutatások arra a tényre utalnak, hogy ma az USA-ban az alulműködő pajzsmirigy lehet a súlyproblémák első számú oka, különösen a nők körében.


Járványszerű méreteket ölt a pajzsmirigy alulműködése, de mi okozza ezt a járványt?


Bár több kutatás lenne még szükséges, azért általánosan elfogadott, hogy az étrend fontos szerepet játszik a pajzsmirigy egészséges működésében. Évtizedek óta ismert, hogy az alacsony jódbevitel csökkent pajzsmirigyműködéshez és végül golyvához vezet. A jódozott sót szánták e probléma megoldásának, de nem ez volt a teljes válasz, ugyanis jó néhány olyan élelmiszert ismerünk, amely golyvát okoz azáltal, hogy blokkolja a jódfelvételt. Két ilyen meglehetősen gyakori az amerikaiak étrendjében — a mogyoró és a mogyoróvaj, valamint a – leginkább félkész ételekben, mint szerkezeti növényi protein alkalmazott – szójabab és a szójaolaj.

Az iparosodás fokozódása, a nagyüzemi mezőgazdaság és az ételek tömeggyártása drasztikusan megváltoztatta az étkezési formánkat ahhoz képest, ahogy elődeink ettek. Sok tanulmány kimutatta már a finomított cukrok és gabonafélék káros hatását az egészségünkre. Ezek az ételek nagyon kimerítők a pajzsmirigy számára, és mi nagy mennyiségben fogyasztjuk őket.

Szintén kemény megpróbáltatást jelentenek a pajzsmirigynek a környezeti ártalmak, mint a kémiai szennyezőanyagok, a rovarirtók, a higany és a fluor. Bizonyítékok növekvő tömege sejteti, hogy a fluor, ami a fogkrémekben és a vízkezelésben kiemelkedő jelentőségű, gátolhatja a pajzsmirigy működését. Emellett a higany is csökkentheti a pajzsmirigyfunkciót, mert kiszorítja a szeléniumot, ami nyomelemként a T4 hormon T3-má alakulásában tölt be fontos szerepet.

Az igazság a zsírokról és olajokról


Sok étkezési olaj képes negatívan hatni a pajzsmirigy működésére. Csaknem minden nap főzünk velük, és sok van belőlük az ipari méretekben előállított ételekben is. A préselt vagy kioldással előállított olajok a múlt században váltak az amerikai étrend meghatározó részeivé, és ma már lehetséges, hogy a pajzsmirigynek leginkább ártó anyagok között vannak. Úgy nevezik őket, hogy növényi olajok vagy többszörösen telítetlen olajok, és a leggyakoribb forrásuk a nagy tömegben előállított ételek esetében a szójabab.

Omega 3-6-9, ami egészséges hidegen de sütés után gyengíti a pajzsmirigyet.


A  telítettlen zsírsavakat tartalmazó növényi olaj (napraforgó, oliva)sütés által elveszíti jó tulajdonságait,(50c felett) és káros anyagokkal gyengíti a szervezetet és csökkenti a pajzsmirigy működését, ezért rossz választás a növényi olajjal sütés. 

A szójabab, mint rossz választás

A szójabab nagyarányú termesztése a második világháború után kezdődött az Egyesült Államokban, és gyorsan elérte az évi 140 milliárd fontot [63,5 millió tonnát]. A termés nagy részét állati takarmányként és szójaolajként hasznosítják, utóbbiból hidrogénezett zsiradékokat állítanak elő, mint például a margarin és a főzővaj. Manapság már csaknem lehetetlen étteremben olyan ételt enni vagy olyan előrecsomagolt készételt vásárolni, amelynek összetevői között ne szerepelne a szójaolaj. A címkén gyakran csak ez áll: „növényi olaj”.


Ray Peat Ph.D., egy 1968 óta a progeszteronnal és hasonló hormonokkal dolgozó fiziológus azt mondja, hogy a többszörösen telítetlen olajok második világháború utáni gyors betörése az étkezési kultúrába sok hormonális változást is okozott. Azt írja:

A [többszörösen telítetlen olajok] legjobban megértett hatása az, ahogyan beleavatkoznak a pajzsmirigy működésébe. A telítetlen olajok gátolják a pajzsmirigy hormonkiválasztását, azok mozgását a keringési rendszerben, valamint a szöveti válaszreakciót ezekre a hormonokra. Amikor a pajzsmirigyhormonok szintje elégtelen, a test általában kiszolgáltatott a magas ösztrogénszintnek. A pajzsmirigy hormonjai alapvetők a progeszteron és a pregnenolon „védőhormonok” termelődésében, így ezek szintje lecsökkent, ha bármi is gátolja a pajzsmirigy működését. A pajzsmirigyhormonok szükségesek a koleszterin felhasználásához és lebontásához is, így ha bármi akadályozza a pajzsmirigy normális funkcióját, nagy valószínűséggel a koleszterinszint is megemelkedik.


Egyre növekvő mennyiségű kutatási eredmény utal a szójának a pajzsmirigyre kifejtett káros hatására. Ezek közül sok azokra a fitoösztrogénekre (a „fito” növényt jelent) összpontosít, amelyeket a szójában találta.



A 40-es években a disznózsír, mint a legtöbb telített zsír, nagyon kívánatos volt. Ma viszont telített zsiradékkal etetik a disznókat, hogy soványak maradjanak, miközben a legtöbb ember többszörösen telítetlen szója- és gabonaolajakat vásárol az élelmiszerboltokban főzőolaj gyanánt! Így van egy népességünk, aminek fő jellemzői a sovány disznók és az elhízott emberek…

Kókuszolaj: egy egészséges választás a pajzsmirigy számára.


A kókuszolaj egy főleg közepes láncú zsírsavakból álló telített zsiradék. A közepes láncú trigliceridek (medium chain triglycerid - MCT) néven is ismert közepes láncú zsírsavakról tudni való, hogy fokozzák az anyagcserét és így elősegítik a fogyást. Az anyagcsere fokozása révén a kókuszolaj megemelheti a testhőmérsékletet is. Ennek számtalan bizonyítékát láttuk, ami jó hír mindazoknak, akik pajzsmirigy alulműködésben szenvednek.

A kókuszolaj és az oxidatív stressz.


Annak, hogy a növényi olajok hosszúláncú zsírsavai olyan károsak a pajzsmirigyre, egyik oka az, hogy gyorsan oxidálódnak és avassá válnak. Az élelmiszergyártók ismerik ezt az avasodási hajlamot és ezért erősen finomítják a növényi olajaikat. Tetemes mennyiségű kutatás mutatta már ki, hogy a finomítás (hidrogénezés vagy részleges hidrogenizáció) során keletkező transz-zsírsavak különösen károsak a szövetekre és negatív hatásuk lehet a pajzsmirigyre ugyanúgy, mint az egészségre általában. Mivel a hosszabb láncú zsírsavak gyakran avas és oxidálódó zsír formájában rakódnak le a sejtekben, a pajzsmirigy T4 hormonjának átalakulása T3-má károsodik, ami a pajzsmirigy alulműködés tüneteivel jár. Ahhoz, hogy a zsiradékokból energiát előállító enzimek képződhessenek, a T4-et át kell alakítani T3-má.

Dr. Ray Peat azt írja:

Amikor olajok tárolódnak a szöveteinkben, sokkal melegebbek és sokkal közvetlenebbül ki vannak téve az oxigénnek, mintha a magvakban lennének, így az oxidálódási hajlamuk rendkívül nagy. Ezek az oxidatív folyamatok károsíthatnak enzimeket és a sejtek egyéb részeit, különösen az energiatermelő képességüket. A fehérjéket lebontó enzimeket gátolják a telítetlen zsiradékok, márpedig ezek az enzimek nemcsak az emésztéshez szükségesek, hanem a pajzsmirigy hormontermeléséhez, a vérrögök lebontásához, az immunműködéshez és a sejtek általános alkalmazkodásához is. Így megnövekszik a kóros vérrögképződés, a gyulladás, a csökkent immunitás, a sokk, a korai öregedés, az elhízás és a rák kockázata is.  Csökken a pajzsmirigyhormonok és a progeszteron szintje is.



Minthogy a telítetlen olajok gátolják a fehérjék emésztését a gyomorban, alultápláltak lehetünk úgy is, hogy „jól eszünk”. Szintén sok változást okozhatnak a telítetlen zsiradékok a hormonok területén. A legjobban megismert hatásuk a pajzsmirigy működésének befolyásolása. A telítetlen olajok gátolják a pajzsmirigyhormonok kiválasztását, mozgásukat a keringési rendszerben, valamint a szövetek válaszát ezekre, a hormonokra. A kókuszolaj egyedülálló képessége, hogy az anyagcsere serkentésével megelőzi a súlygyarapodást és csökkenti az elhízást. Gyorsan metabolizálódik és valamiképpen antioxidánsként is működik.9


Mivel a kókuszolaj telített és nagyon stabil (a finomítatlan kókuszolaj eltarthatósági ideje szobahőmérsékleten nagyjából 3-5 év), a testünk nincs kitéve olyan oxidatív stressznek, mint a növényi olajok esetében. A kókuszolaj nem igényel olyan enzimatikus feldolgozást, mint a növényi olajok, megvédi a T4/T3 hormon átalakítást, nemcsak azért, mert stabil olajféleség, hanem azért is, mert másféleképpen dolgozza fel a szervezet és ehhez nem szükséges a hosszúláncú zsírsavak enzimektől függő lebontási eljárása. Emellett, mivel a máj az a szerv, amely a leginkább károsodik az oxidálódott és avas olajok sejtmembránt roncsoló hatása miatt, és mivel a T4 T3-má alakulása is főleg a májban megy végbe, a hosszúláncú zsírsavak kihagyása az étrendből és a kókuszolajban található közepes láncúakkal való helyettesítése idővel képes újjáépíteni a sejtmembránokat és növelni az enzimek előállítását, ami segíti a pajzsmirigyhormonok átalakulását.

51 éves vagyok. Tíz éve küszködöm pajzsmirigy problémával. Mivel alulműködéses betegségem van, hormonpótlás szükséges. Tudvalevő, hogy a hormonpótlás, sajnos súlygyarapodással jár együtt, ami étkezéstől független. Az első időkben mindjárt 15 kg-ot híztam, ami teljesen elszomorított, mert nagyon hiú vagyok.


Éppen egy évvel ezelőtt elkezdtem egy radikális fogyókúrát / káposztaleves /. Nagyon sokat korgott a gyomrom és éheztem is, de szinte csak dkg-ok mentek le. Még annak is örültem!
Nagyon sok vizet ittam és iszom is, hogy elteljen a gyomrom. Közben a párom elkezdte böngészni a pajzsmirigy betegségeket és úgy akadt rá a kókuszzsírra. Nagyon sok véleményt elolvasott, lefordított nekem, angol lapokról. Nagyon meggyőzőek voltak a vélemények, így elhatároztuk, én is beszerzem a kókuszt, és majd meglátjuk. Eltelt a fogyasztásától kezdve két, három hónap, és szinte olvasztotta le a kilóimat. Arról nem is beszélve, hogy a hormontablettát is tudtam negyeddel csökkenteni. A véreredményem is alátámassza a jótékony hatását, mivel a kókuszzsír, stimulálja a pajzsmirigyet. Most 17 kg-al vagyok kevesebb, mint tavaly ilyenkor. Napi három alkalommal fogyasztom, egy diónyi nagyságút eszem, pirítós kenyérre kenve. Nagyon fontos, hogy azért az étkezésre odafigyeljek. Sok gyümölcsöt eszem, és kevés húsos ételt. Én nagyon boldog vagyok, hogy nálam, működik. Teljesen, életem részévé vált a kókuszzsír.
M Ágnes