2013. május 8., szerda

7 ok, miért ne igyon bolti tehéntejet | jomtom.hu

7 ok, miért ne igyon bolti tehéntejet | jomtom.hu

7 nyomós indok a tehéntej elkerülésére


A lenti leírás természetesen csak a gyári "műtejre" vonatkozik.
A zöld füvet legelő tehén nyersteje, melyet a gazdája fej ki, nagyon egészséges. 


Ha tejet iszik, a fogyasztás előtt mindig forralja 10 másodpercig.
Ne vásároljon 2% alatti zsírtartalmú tejterméket. Semmilyen élettani hatásuk nincs.
Csak a 2% zsírtartalom feletti tejből képes az epe kiválasztani a kálciumot, és zsír szükséges a felszívódó kálcium kiválasztásához.


2%-nál alacsonyabb tejzsír nem aktiválja az epehólyagot, étkezéskor nem ürül ki az epetartalom.

Gyermekkorom és a rendszerváltás emléke kisért, amikor ezt a cikket olvastam.
A fiatalok még nem, a középkorúak talán emlékeznek "a tej, élet, erő, egészség" reklámokra, amely tv-ben, rádióban és utcai plakátokon súlykolta belénk a szöveget.

Jött a rendszerváltás, vele a magyar tejipar kivásárlása. Az azóta csődbe ment Parmalat reklám tartalmazta a jelenetet: Asztal szélén egy ultrapasztőrözött dobozos tej. Jött a nagyapa bottal, szeretett volna inni egy pohárral. A gyerek elkapta előle, a nagypapa visszasétált, amerről jött.

Remélem a nagypapa még él, a gyermeknek lehet, hogy mára tömérdek egészségügyi problémája van.



A legtöbb ember a tejipar reklámjain nőtt fel. Hiába van egyre több bizonyíték, hogy a tej nem is annyira egészséges, az emberek még ma is meg vannak győződve ennek ellenkezőjéről. Az egészséghívő emberek abbahagyják a tejivást és más alternatívákat választanak.

7 indok a (bolti) tehéntej elkerülésére


1) A tejtől nem lesznek csontjaink egészségesek, nem akadályozza meg a csonttörést és a csontritkulást. Gyermekápolók által készített egészségügyi tanulmány szerint a tejtermékek inkább növelik a csonttörések kockázatát, mint megvédenék csontjainkat.
Ázsia és Afrika azon országaiban, ahol nem fogyasztanak nagymennyiségű tejtermékeket, a legalacsonyabb arányú a csontritkulás.

2) A tej nagyon jó kálciumforrás, ezt gondolja a legtöbb ember. A tej pasztőrizálása elpusztítja az összes tápanyagát. A spenót, a tahini és a kelkáposzta, illetve más leveles zöldségek sokkal jobb kálciumforrások.

3) A tejet az aknével hozza összefüggésbe legalább 3 széleskörben elvégzett tanulmány, melyet az amerikai dermatológiai újság közölt. A kutatások azt mutatják, hogy a tejet ivók között 44%-kal nagyobb az esély az akne kialakulására.

4) A tejtermékek növelhetik a rák kockázatát. A kutatások során felmerült, hogy a nagyobb mennyiségű tejtermék fogyasztás 30-50%-kal növelheti a férfiak prosztatarákját. Testünk inzulinszerű növekedési-1 faktoráról (IGF-1) úgy tudják, hogy rákot idéz elő a megnövelt tejfogyasztás hatására.

5) A világ lakosságának kb. 75%-a érzékeny a laktózra, így nem képesek teljesen megemészteni a tejtermékeket. A laktáz nevű enzim szükséges a laktóz emésztéséhez, termelődése a legtöbb embernél 5 éves kora körül leáll.

6) A tejtermékek teljesen telített zsírok, ezeket a szívbetegségekkel hozzák összefüggésbe. Japánban nagyon alacsony a szívbetegek száma, és az A2 nevű új-zélandi cég kutatási eredménye szerint a tejben levő protein lehet az összefüggés oka.

7) Különböző betegségekkel küzdő emberek állapota jelentős javulást mutat, miután abbahagyták a tejtermékek fogyasztását. A tejtermék által okozott problémák az ingerlő bélmozgás, allergiák, üreg problémák (arc, homlok) és fülfertőzés.


Mi az első lépes a tejfogyasztás feladásához?
- Legyen többet napfényben, hogy sok D vitamint kapjon a szervezete.
- Nagymennyiségű zöldleveles zöldségek fogyasztásával bíztosítsa a szükséges kálciumot.
- Nagyon sok tanulmány szerint a nyers tej (pasztőrizálatlan) sokkal jobb, mivel a tápanyagok nincsenek elpusztítva. A nyers kecsketej és juhtej egyre népszerűbb.
- Bolti vaj helyett csodálatos az avokádó, olyan krémességet biztosít, melyet a tejfogyasztást abbahagyó emberek hiányolnak. A legtöbb vegetáriánus és nyersétel fogyasztó úgy találja, hogy az avokádó az egyik legfontosabb átmeneti étel.
- Kókuszdióvaj egy másik, krémhelyettesítő azoknak, akik abbahagyják a tejtermékek fogyasztását. A kókuszdióvajjal a legegészségesebb főzés. Kenhető és krémes az egészséges sütemények és desszertek elkészítéséhez.

A fenti leírás természetesen csak a gyári "műtejre" vonatkozik.
A zöld füvet legelő tehén nyersteje, melyet a gazdája fej ki, nagyon egészséges.